Wednesday, June 15, 2011

Diam-diam Ubi







Assalamualaikum.

Alhamdulilah,saya selamat sampai ke kampung halaman beberapa minggu yang lalu.Syukur,Allah permudahkan musafir saya dari utara ke selatan.

12 jam dalam bus.Kadangkala letih.

Pejam celik,pejam celik,tengok di luar bas,masih jauh lagi perjalanan.
Tetapi perjalanan itu tidak pernah membosankan.

Waktu malam,boleh tengok bintang di langit.

Betapa cerahnya langit pada waktu malam disinari cahaya sang bulan.
Hebat sungguh ciptaan Allah.Dia Maha Berkuasa.

Petang sebelum saya bertolak,selepas saya menunaikan solat,saya seolah-olah tergamam.

Manakan tidak,surau ditempat saya berehat,betul-betul menghadap matahari terbenam.SubhanaAllah.Sangat cantik.Tak terungkap dengan kata-kata.

Hati rasa sedih pula tiba-tiba.Sebab akan meninggalkan tempat pengajian.Sungguh,saya sayang tempat menuntut ilmu ini.Tempat yang mengajar tentang pelbagai ilmu kehidupan.Dunia dan akhirat.

InsyaAllah,semoga akan kembali semula disini untuk beberapa bulan akan datang.

Cuti sekolah yang baru berlalu,memberi peluang untuk saya berjalan-jalan ke tempat orang.
Meronda-ronda..hehe..

Yang seronoknya bila menghadiri majlis perkahwinan.Dapat makan nasi minyak,nasi beriani,telur pindang.
Pernah makan telur pindang?

Sedap..

Cubalah..

Kawan-kawan pun ada yang sudah bertunang,akan melangkah ke jinjang pelamin,bahkan ada yang sudah menimang cahaya mata.

Cepat benar masa berlalu..

Serasa baru semalam membesar bersama-sama...
Semoga ukhuwah berpanjangan.InsyaAllah.

Diam-diam di rumah,akan dimanfaatkan di laman ini.InsyaAllah..
Diam-diam ubi,makin lama,makin berisi.Tak gitu?

psstt..sedap beno kucing kat atas tue tido..=)

4 comments:

Nazira said...

dah cuti kew?????

~mieyra~ said...

salam kak husna,amira ni,akak jgn ckp xknl kte plak,hehe..
nk letak link akak kt blog kte eh.

btw,surau yg mnghadap mthari tbnam tu kt chglun kn?ptg itu ptg jumaat yg indah.dpt tgk mthri tbenam,subhanallah.mg dpnjgkn umo ke sana lg.mneruskn pjuangn d jlnNya.=)
rindu kak husna..

Husna said...

nazira-allhamdulilah,husna sudah mula bercuti 2 3 minggu yang lalu..

mira-ye,di surau changlun.memang cantik.subhanAllah.mira,akk mula merindui kalian.letak di blog?err..malu nya.siapalah blog akak..=_=

~ Nur Amira~ said...

kte pun rindu ngan akak2 smua,hy Allah yg tahu.akak,terus mnulis ya! kte x komen byk,tp kte bc insyaAllah.
=)