Thursday, March 22, 2012

Jangan Tinggalkan Daku


Kelas comparative politics habis awal tadi.Pensyarah subjek menyuruh kami menanda kehadiran dan kemudian mengarahkan kami ke perpustakaan untuk mencari jurnal.Sebagai tugasan.Saya dan kawan-kawan dengan gigihnya berjalan kaki ke dengan cuaca yang agak terik diatas kepala.

MasyaAllah.Janganlah hati ini mengeluh,Husna.Dia Maha Mengetahui.Sampai sahaja di perpustakaan,mata bagaikan terpana sekejap dengan bangunan baru perpustakaan.

Cantik dan kemas.Boleh bertapa lama-lama disini.Yess..!

Habis sahaja mencari bahan yang diingini,saya melangkah pulang,menuju ke perhentian bas.Dari jauh,sayup-sayup saya ternampak sepasang manusia,berlainan jantina.Segera mencari tempat duduk untuk menghilangkan penat.Sambil roti sosej ditangan kanan,buat pengalas perut.

Telinga saya menangkap sesuatu.Perbualan antara sepasang insan tersebut.

“Nak balik ea..nak balik ea..”kata si teruna.

“Ala..janganlah tinggalkan saya sorang kat sini..temankan la..”balas si dara.Ye,romantis katanya.

Si teruna terus menyakat si dara.

Saya yang duduk berhampiran mereka nak tergelak kat situ juga.

Kih..kih..kih..

Saya nak tergelak bukan sebab jenaka yang dibuat si lelaki tersebut,tapi pening melihat fiil manusia.Kata seorang teman,kalau orang tengah berkasih,rasa macam nak pengsan kat situ juga melihat mereka.

 Macam-macam ragam,macam-macam gaya.

Allah kan ada.Jangan risau..^_^

Ya Allah,jangan tinggalkan saya,jangan lupakan saya,jangan abaikan saya.Sebab saya tahu,tanpa kasih sayangMu,tanpa perhatianMu,tanpa rahmatMu,saya tidak punya apa-apa.Kerana maghfirahMu ya Allah,saya masih bernyawa,saya masih bernafas di muka bumi ini.Masih punya kudrat untuk melakukan ketaatan padaMu,masih punya kekuatan untuk melakukan perintahMu.

Remind myself!

No comments: