Wednesday, October 26, 2011

Tangan-tangan Dalam Dulang?


it's sweet

Kolej penginapan sudah sunyi.Sahabat-sahabat semua sudah pulang ke kampung halaman malam tadi.Saya?masih disini,menaip entri.hehe.


Oh,saya mula merindui mereka semua.Tak sampai beberapa jam berpisah,beberapa minggu tidak bersua,beberapa saat tidak bertentang mata.


Macam orang bercinta!


Ya,saya memang bercinta.Bercinta dengan sahabat-sahabat saya.Cinta saya pada mereka mendalam.Oh,jangan salah sangka,semuanya perempuan.:)


Mungkin keberkatan makan didalam dulang.Setiap kali makan-makan,mesti ada satu benda yang membuatkan saya gembira super duper macam kanak-kanak riang (jangan bayangkan macamana) iaitu,kami akan menikmati rezeki di dalam dulang.


Makan didalam dulang?apa yang bestnya cik Husna?


Bayangkanlah,ketika sedang makan,tangan-tangan kami akan menggaul nasi bersama-sama.Kadang-kadang berselisih jari-jarinya.Kemudian suap-menyuap.Romantik gitu.Hehe..


sharing is caring

Ini bahagian saya.Ini bahagian awak.Oh,makanlah banyak-banyak.Wawawa..


Bila nasi tidak dapat dihabiskan lagi,ada kawan-kawan yang beri semangat,


“Jangan tinggalkan rezeki,mana tahu dapat suami soleh nanti.InsyaAllah..”


Motivasi yang kadang-kadang buat kami geli hati.Sebagai umpan mungkin?


Bila terpisah jauh,rindunya kadang kala tak dapat digambarkan dengan kata-kata.Terbayang-bayang saat bersama.Ke sana,ke mari berdua atau beramai-ramai.Paling seronok,jikalau ada majlis ilmu.Sama-sama kumpul pahala.Sama-sama mencari redha Dia.


we unite.

Bila akak senior,seorang demi seorang habis belajar,rasa sunyi mula ketara.
Kak Bai,Kak Bayani,Kak Maryam,Kak Hana,Kak Lin,Kak Shu,Kak Jue,Kak Siti,Kak Syai.Oh,kakak-kakak tak rasmi saya.


Merindui kalian.


Suci sungguh ikatan ini.Semoga ia kekal hingga ke Jannatul Firdaus nanti.Doa dalam hati.


"Friendship is not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything." -Muhammad Ali

No comments: